090815

hej!
I dag så har jag inte gjort så mycket mest bara varit hemma också.
Eftersom att jag sov över hos malin i går  natt så behövde jag nog vila lite eftersom att vi var uppe ganska sent :D
I kväll ska vi ha kräftfest så mamma och cornelia
har varit på affären och köpt servetter, ljus, kräftor så klart, underlägg och vollanger?
så det kommer att bli ett riktigt partaj!
Nyligen har jag bakat en blåbärspaj till efterrätt som blev perfect!
Och därför ska ni få receptet här......

BLÅBÄRSPAJ
av: emma
Du behöver: En bunke, vanligt mjöl, potatismjöl
,socker, en matsked, ett decilitermått , smör eller margarin en skål med blåbär
och en kakaform till pajen.
Så här gör du:
Ta fram alla saker.
Häll ut alla blåbär i kakaformen och strö ut  1 dl
socker ovan på, sedan strör då ut 1 msk potatismjöl
över blåbären och sockret.
där efter så ska du blanda 75 g smör/margarin,
2 dl vanligt mjöl och 2-3 msk socker .
Du ska knåda med händerna tills det bilr ganska så slätt sedan så strör du ut det över blåbären,sockret och potatismjölet. ( du ska inte smällta smöret ! )
Nu ska du stoppa in den i ungnen i cirka 25 minuter på 225°.
Sedan när den är klar låter du den svalna i cirka 5 minuter.
Sen är det varsågod!

Så här vart min....


Kommentarer
Postat av: Nicole

MUms, jag blev sugen (på pajen) < 3 Vi åt också kräftor idag ;D

2009-08-15 @ 21:25:40
URL: http://iamsupergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0