plugghäst?

Efter skolan har jag mest gjort läxa, för jag har räknat ut att vi har/hade totalt sju läxor som skall inlämnas denna veck mycket eller lite det vet jag inte men för mig var det iallafall mycket.. Sen idag har vi börjat läsa om en bok i klassen och då började vi prata om det ämnet om att, är det negativt eller positivt att bli kallad plugghäst? Vad tycker ni? Själv tycker jag att det är inget fel i att vara duktig i skolan, det visar ju bara att man gör sitt bästa. (och i mitt fall är det också bra, om man vill ha en bra utbildning) Men sedan tycker jag att själva ordet plugghäst har börjat använads på ett negativt sett. Jag har själv aldrig blivit kallade det, även fast jag lägger ner mycket tid på skolan. Men i min klass brukar man inte använda det, men jag vet att man gör det i andra klasser vilket är fel. Håller ni med mig eller inte? Om ni tycker anourlunda skulle det vara kul att höra er motivation. Shiit, vad mycket snack det blev om ett endaste ord!? Aja, ibland kanske det är bra att fundera eller..? O-r-k-a-d-e n-å-n l-ä-s-a-? Bra om du gjorde det!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0